sobota, 26 sierpnia 2017

Od Milki Cd. Iris

- W jaskini. Obok zamku - odparła spuszczając głowę.
No tak... Ta jaskinia niedługo stanie się taką osobną komnatą na świeżym powietrzu. Westchnęłam.
- Naprawdę nie wiem, jak do tego doszło - powiedziałam.
Zdziwiło mnie, że nikt nie zainteresował się nową klaczą śpiącą na zewnątrz i błądzącą korytarzami o różnych porach.
- To znaczy... że pokażesz mi moją komnatę? - zapytała z nadzieją. - Bardzo chce mi się spać, a potem, o ile pozwolisz, chciałabym ci pomóc, przy tym eliskirze. Nie wiem, czy wiesz, ale trochę się na tym znam - powiedziała nieśmiało.
- Co do eliksiru to na razie nie potrzebuję pomocy, ale dziękuję za chęć... - zaczęłam. - Zaś jeśli chodzi o komnatę to chodź za mną - dodałam.
W milczeniu mijałyśmy kolejne drzwi komnat członków stada. Po dłuższej chwili dotarliśmy na piętro klaczy. Poinformowałam ją o tym, że w zamku mamy różne piętra z komnatami. Jedne są tylko dla ogierów, inne dla klaczy, jeszcze inne dla towarzyszy, źrebaków, czy nawet smoków. Po jej minie zauważyłam, że nieco ją to zaskoczyło. Zamek może i na zewnątrz nie wydawał się wielki, ale wewnątrz tak. Miałam wrażenie, że magicznie się on powiększa, a zewnętrzny wygląd to iluzja. Jak zatem wyglądał naprawdę? W końcu dotarłyśmy do szóstych drzwi po lewej stronie korytarza. Wyglądały zwyczajnie i bardzo skojarzyły mi się (materiał z jakich je wykonano) z tymi drzwiami do stajni jakie zdarzało mi się widzieć na Ziemii.
- Proszę, oto Twoja komnata - powiedziałam wskazując na drzwi.
Opowiedziałam też nieco o właściwościach komnat, o tym że w magiczny sposób potrafiły się przemieszczać, a swoim wyglądem i wnętrzem dopasować do gustu tego, kto miał w niej zamieszkać. To wiązało się z tym, że każda komnata była wyjątkowa i oryginalna. Dlaczego? Wiadomo, że nie ma dwóch takich samych koni, o takich samych gustach. Z cierpliwością czekałam aż ta coś powie.
< Iris? >

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz to opinia na temat danego opowiadania lub całego wątku. Proszę byście wyrażali swoje zdanie w max. 3 komentarzach. Każdy komentarz niezwiązany z blogiem będzie usuwany. Mile widziane pozytywne komentarze. c;

© Agata dla WioskaSzablonów z brianac37, dierat, etoile-du-nord, lo-scrigno-di-connie i tasastock.