wtorek, 29 sierpnia 2017

Od Breezy Fire cd. Milka "Wyprawa"

- Reg! - wykrzyknęłam imię przyjaciela raz jeszcze.
Ciemny korytarz jednak nadal pozostawał bez żywej duszy oprócz mnie i pająków. Wzdrygnęłam się, czując ciarki na plecach. Wtem, zielony błysk mignął mi przed oczyma. Najpierw zobaczyłam wąski róg, a później powoli ukazywała mi się sylwetka klaczy. Była na swój sposób bardzo jasna. Wręcz nietypowo. Przekrzywiła swój łeb i wbiła spojrzenie gdzieś w dal. Odwróciłam się na jej wzrokiem, który okazał się wodzić po Korneliuszu.
- Miałeś za mną nie iść! - syknęłam do niego. - Proszę, uwierz mi - zwróciłam się do klaczy - on jest dobry.
Jednorożec spojrzała na mnie życzliwie i lekko zadarła nos do góry. Na jej pysku wykwitł śliczny uśmiech, tak szybki oraz nagły, że aż nie udało mi się stwierdzić, kiedy się pojawił i kiedy znikł.
- Jesteś niemową? - zapytałam.
Czekałam na odpowiedź, choćby nawet skinienie głową, lecz klacz nagle zniknęła, a za mną rozległ się odgłos kopyt. Rozpłynęła się w powietrzu wraz z nadejściem innego członka zakonu. Poczułam jak moje kopyta lekko przypalają ziemię, więc skrzywiłam się nieznacznie. Moim oczom ukazał się Regem. 
- Widziałaś ją, prawda? - zapytał.
- Tak… - odpowiedziałam, czując, że ma na myśli klacz.
Ogier przez chwilę myślał, a grymas zastanawiania się zastygł mu na chwilę na twarzy. Jednak się odezwał:
- Zawsze tu błądzi, jakby jej dusza nadal tu była. Słońce twierdzi, że moja matka ma tu jakieś niezałatwione sprawy, ale ta jakże "pogodna" klacz jest ogromną histeryczką - wyczułam, że słowo pogodna wypowiedział z obrzydzeniem. 
Zajęło mi to chwilę, nim zorientowałam się, że Regem użył słowa "matka". Czyli był to duch jego matki? Jej dusza, która cudem nie trafiła tam, gdzie powinna…
- Po Axe odziedziczyłem magię - mówiąc to, jego róg zajaśniał równie zielonkawym blaskiem. - Wołałaś mnie. A ten to czego tu szuka? - warknął.
Spojrzałam lekko znudzona na Korneliusza.
< Milko? Już wracam ^^ >

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz to opinia na temat danego opowiadania lub całego wątku. Proszę byście wyrażali swoje zdanie w max. 3 komentarzach. Każdy komentarz niezwiązany z blogiem będzie usuwany. Mile widziane pozytywne komentarze. c;

© Agata dla WioskaSzablonów z brianac37, dierat, etoile-du-nord, lo-scrigno-di-connie i tasastock.